نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2278
-
الف
+

افتتاح نمایشگاه «سیمای قرآن» در آرشیف ملی افغانستان

نمایشگاه نسخه های خطی قرآن کریم، تفاسیر و احادیث با عنوان «سیمای قرآن» در آرشیف ملی افغانستان افتتاح و تا 19 ثور(اردیبهشت) به روی علاقه مندان باز است.

به گزارش آی فیلم 2، «محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان نمایشگاه نسخه های خطی قرآن کریم، تفاسیر و احادیث را با عنوان «سیمای قرآن» در آرشیف ملی افتتاح کرد.

«محمد افسر رهبین»، رییس آرشیف ملی در یک مصاحبه گفته است: در میان آثار به نمایش گذاشته شده، یک جلد قرآن قلمی است که آن را «شاه ناصرالدین محمود»، در سدۀ هفتم نوشته است و یک اثر منحصربه فرد است.

در این‌نمایشگاه چهارصد اثر خطی که بیشتر مرتبط به متون اسلامی است، به نمایش گذاشته شده است و تا 19 ثور(اردیبهشت)مطابق با 27 ماه مبارک رمضان  به روی علاقه مندان باز است.

در مراسم گشایش این نمایشگاه «عبدالمنان شیوای شرق» معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان، رییس روابط فرهنگی وزارت امورخارجه، نمایندۀ فرهنگی سفارت ایران در کابل وشماری از فرهنگیان کشور شرکت داشتند.

به نقل از خبرگزاری باختر، «محمد طاهر زهیر»، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ هنگام گشایش این نمایشگاه از مردم خواست که با جمع‌آوری و اهدای آثار و نسخ خطی و تاریخی، در تقویت آرشیف ملی که یک نهاد ملی است با وزارت اطلاعات وفرهنگ همکاری کنند.

وی افزود: امیدواریم قانون آرشیف ملی به زودی تصویب و نافذ شود. این قانون زمینۀ بسیج همگانی را به خاطر جمع آوری نسخه های خطی و سایر آثار تاریخی فراهم خواهد کرد.
 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر